تور چابهار ، پیشنهادی چهار فصل

چابهار از آن مناطقی است که صفت اعجاب انگیر برازنده اش است! چرا که گرمترین نقطه کشور در زمستان و خنک ترین بندر جنوبی در ایران است. به طور کلی چابهار دارای کمترین تغییرات در فصل های چهارگانه است. دمای هوا در بهار به ویژه در فروردین در بهترین حالت خود قرار دارد. بنابراین برای کسانی که مشتاق شرکت در تور چابهار هستند، فروردین زمان مناسبی برای شرکت در این منطقه باشد. مخصوصا اینکه چابهار مخفف چهار بهار است یعنی منطقه ای که آب و هوایی همیشه بهاری دارد.

علت این پدیده آب و هوایی به دلیل همجواری با دریا و قرار گرفتن در جریان بادهای موسمی است که باعث آن شده چابهار دارای آب و هوای گرمسیری معتدل با رطوبتی نسبی شود. پس برای کسانی تمایل دارند به مناطقی گرمسیری اما نه با دمای هوایی بالا سفر کنند تور چابهار بهترین پیشنهاد است.

 [[{"fid":"5046","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","link_text":null,"field_deltas":{"1":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":"369","width":"555","class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

این توضیحات تنها بخشی اندک از وضعیت آب و هوای منطقه بود ولی آنچه این بندر را اعجاب انگیزتر می کند جاذبه های گردشگری و به خصوص طبیعت گردی چابهار است.

جاذبه های متعددی برای علاقه مندان تورهای طبیعت گردی همچون نگینی در قلب این منطقه می درخشد. از خلیج گواتر تا رودخانه باهوکلات. هر کدام دنیایی از ناگفتنی ها در دل خود جای داده اند.

یکی از این نگین های درخشان ، " کوه های مینیاتوری " در جنوب منطقه چابهار است که گویی یک اثر هنری است تا طبیعی! چرا که مناظري از کوه هاي کره ماه را براي انسان تداعي مي کند و جنس رسوبي آنها و هم چنين فرسايش خاص کوه ها موجب ايجاد شيارها و تراش هاي زيبايي شده است که گويي نقاشي ماهر آنها را به تصوير کشيده است. اين کوه ها چاک چاک هستند و اشکالي نامانوس و فاقد پوشش گياهي دارند و از ديدني هاي حيرت انگيز چابهار به شمار می آیند که به موازات ساحل از منطقه كچو تا نزديكي خليج گواتر كشيده شده و از پديده هاي مورفولوژي اين ناحيه محسوب مي شود. 

[[{"fid":"5047","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","link_text":null,"field_deltas":{"2":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":"325","width":"564","class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

 

 

چابهار را بهتر بشناسیم!