تور قشم ، سکانس لاک پشت های مهاجر

همه ما با شنیدن قشم، عناوین مختلفی را به خاطر می آوریم. از بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا تا منطقه آزاد تجاری. از جنگل های حرا گرفته تا دره ستاره ها.

اما در گوشه ای از این جزیره اعجاب انگیز ، مأمنی برای یکی از مهاجران دریایی به وجود آمده که هر ساله به جزیره می آیند و با آن تجدید میثاق می کنند. گویی از یکدیگر جدا ناپذیرند. لاک پشت های پوزه عقابی !

این لاک پشت ها که به شدت در معرض انقراض هستند ، به دلیل تغذیه از اسفنج های دریایی که لابه¬لای مرجان ها قرار دارند، پوزه ای به شکل منقار عقاب دارند تا بتوانند غذای مورد نظرشان را شکار کنند.

اما چه می شود که به قشم می آیند؟! 

ویژگی خاص این لاک پشت ها در این است که هنگامی که بالغ می شوند ، حدود سی سال بعد از تولد ، برای تخم ریزی و زاد و ولد به محل تولد خود باز می گردند! پس این مهاجرت و زاد و ولد، سنتی بس کهن در این منطقه است.

 [[{"fid":"5063","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","link_text":null,"field_deltas":{"1":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":"374","width":"549","class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

سواحل روستای شیب دراز میزبان اصلی این مهاجران قدیمی است که هرساله از اواخر زمستان تا اواسط بهار پذیرای این مهمانان می باشد. به همین علت ، منطقه شیب دراز جزء  یکی از سایت های اصلی ژئو پارک قشم محسسوب می شود.

حال اگر قصد عزیمت به قشم را در زمان یاد شده به صورت سفر شخصی یا تور چند روزه دارید ، این سکانس را هرگز از دست ندهید. چرا که زمانی که نوزادان از تخم بیرون می آیند به صورت غریزی نور مهتاب منتهی به دریای را پیش گرفته و در نهایت راهی دریا می شوند و ساحل منطقه در آن زمان جلوه ای فرازمینی به خود می گیرد.

یکی از برنامه های ما در تور قشم بازدید از ساحل شیب دراز و محل تخم گذاری این لاک پشت هاست که اگر موفق به دیدارشان شویم پی به داستان شگفت انگیزشان می برید.

شاید برای علاقه مندان تور طبیعت گردی، تور قشم برآورده کننده خیلی از خواسته هایشان باشد چرا که منطقه پتانسیل برآورده کردن این خواسته را دارد.